Evaluasi Dalam Pendidikan Sebagai Alat Ukur Hasil Belajar
DOI:
https://doi.org/10.36835/annuha.v6i1.296Abstract
Education is one of the organizations that aims to make someone better in a variety of things so they can compete in the times. Education is said to be successful if the education produces output or graduates who are able to answer the challenges of the times. The aim of national education is to educate the nation's life and efforts to develop the whole person. The effort to improve the intelligence of national life is in various fields of life such as economics, politics, security, health, and so forth. While the success of education can be known by the evaluation process which is currently better known as the educational evaluation. Related to the evaluation process, the evaluation process in its development does not only concern student achievement but in this case the evaluation of learning also involves all kinds of things that exist in educational institutions including the extent to which the goals in the educational institution have been achieved.
Downloads
References
Mawardi Lugis, Evaluasi pendidikan Nilai, Yogyakarta: Pustaka pelajar. 2008.
Oemar Hamalik. Proses Belajar Mengajar, Jakarta: Sinar Grafika. 2008
Sulistyorini, .Evaluasi Pendidikan Dalam Meninghkatkan Mutu Pendidikan, Yogyakarta: Teras, 2009.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Alif Achadah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright Notice
Seluruh materi yang terdapat dalam situs ini dilindungi oleh undang-undang. Dilarang mengutip sebagian atau seluruh isi situs web ini untuk keperluan komersil tanpa persetujuan dewan penyunting jurnal ini.
Apabila anda menemukan satu atau beberapa artikel yang terdapat dalam An Nuha yang melanggar atau berpotensi melanggar hak cipta yang anda miliki, silahkan laporkan kepada kami, melalui email pada Priciple Contact.
Aspek legal formal terhadap akses setiap informasi dan artikel yang tercantum dalam situs jurnal ini mengacu pada ketentuan lisensi Creative Commons Atributs Share Alike (CC BY-SA).
Semua Informasi yang terdapat di An-NUHA bersifat akademik. An-NUHA tidak bertanggung jawab terhadap kerugian yang terjadi karana penyalah gunaan informasi dari situs ini.